Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY,
které rovněž zahrnují
OBECNÉ INFORMAČNÍ POVINNOSTI OBCHODNÍKA
1. Obecná ustanovení, definice některých pojmů
1.1 Tyto Obchodní podmínky (dále také jen „OP“) upravují práva, povinnosti a další smluvní vztahy smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi obchodní společností PAVLOVIC, s. r. o., se sídlem Oremburská 1, Banská Bystrica 974 04, SR, IČO: 50 591 401, zapsanou v Obchodním rejstříku vedeném OS BB, oddíl: Sro, vložka č. 1: 30820/S, jako Prodávajícím/Obchodníkem (dále také jen „Prodávající“ a/nebo „Obchodník“), a Kupujícím/Spotřebitelem (dále také jen „Kupující“ a/nebo „Spotřebitel“), jejímž předmětem je nákup a prodej zboží na internetových stránkách elektronického obchodu Prodávajícího/Obchodníka: https: //www. cistynos.cz/
Pro účely těchto OP se Prodávajícím nebo také Obchodníkem rozumí obchodní společnost PAVLOVIC, s. r. o., která je uvedena i na daňovém dokladu o nákupu. Pokud smluvní strany uzavírají spotřebitelskou kupní smlouvu, a tedy Kupující je zároveň Spotřebitelem, je Prodávající zároveň Obchodníkem ve smyslu zákona č. 124/2024 Sb. o ochraně spotřebitele.
Kontaktní údaje Prodávajícího/Obchodníka:
PAVLOVIC, s. r. o.
Sídlo společnosti: PAVLOVIC s.r.o, Oremburská 1, 974 04 Banská Bystrica, Slovenská republika
IČO: 50 591 401
DIČ: 2120381087
Číslo účtu pro bezhotovostní platby: SK02 1100 0000 0029 4403 0687
Telefon: +421 907 368 190
E-mail: info@cistynos.cz
Kupujícím podle těchto Obchodních podmínek je fyzická osoba v postavení spotřebitele, podnikající fyzická osoba (dále také „podnikatel“) nebo právnická osoba.
Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Podnikatelem se rozumí osoba zapsaná v Obchodním rejstříku; osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění; osoba podnikající na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů; osoba provozující zemědělskou výrobu a zapsaná do evidence podle zvláštního předpisu. Podnikatelem se pro účely OP rozumí také osoba, která při své podnikatelské činnosti postupuje podle předchozí věty.
Spotřebitelskou kupní smlouvou je kupní smlouva uzavřená mezi podnikatelem jako Prodávajícím a spotřebitelem jako Kupujícím, je-li předmětem koupě jakákoliv movitá věc, včetně věci s digitálními prvky, vody, plynu nebo elektřiny prodávané v omezeném objemu nebo v určeném množství, a to i v případě, že věc má být teprve vyrobena nebo vyrobena, mimo jiné podle specifikace Kupujícího.
Smlouvou uzavřenou na dálku se rozumí smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména prostřednictvím on-line rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, poštovního seznamu nebo nabídkového katalogu.
Smlouva uzavřená mimo provozovnu obchodníka je smlouvou mezi obchodníkem a spotřebitelem uzavřená za současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele na jiném místě, než jsou obchodní prostory obchodníka, jejíž uzavření navrhl spotřebitel obchodníkovi na místě, které není provozovnou obchodníka, uzavřena v obchodních prostorách obchodníka nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku bezprostředně poté, co byl spotřebitel obchodníkem individuálně a osobně osloven na jiném místě, než jsou obchodní prostory obchodníka, nebo uzavřena během prodejní akce nebo v souvislosti s ní.
Dozorový orgán:
Česká obchodní inspekce (ČOI) – kontakty
Adresa ústředí:
Česká obchodní inspekce
Štěpánská 15,
120 00 Praha 2
Oficiálny kontakt:
Web: https://www.coi.cz
E-mail: podatelna@coi.cz
Tel: +420 296 366 360
Fax: +420 296 366 236
Datová schránka: x7cab34
1.2. Smluvní strany se dohodly, že Kupující zaškrtnutím políčka „Odesláním objednávky souhlasíte s Obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů“ potvrzuje, že souhlasí s tím, aby, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi a že se vztahují na všechny kupní smlouvy uzavřené na jakékoli webové stránce elektronického obchodu provozované Prodávajícím, na jejímž základě dodává Kupujícímu zboží prezentované na uvedené webové stránce.
1.3 Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy a jsou rovněž zaslány e-mailem Kupujícímu při potvrzení objednávky Prodávajícím a jsou rovněž volně dostupné na internetových stránkách https://www.cistynos.cz/obchodni-podminky/.
1.4 Seznam Zboží na všech webových stránkách elektronického obchodu provozovaného Prodávajícím je katalogem běžně dodávaného Zboží.
2A. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ - POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ SPOTŘEBITELŮM před uzavřením Smlouvy uzavřené na dálku nebo Smlouvy uzavřené mimo provozovnu Obchodníka
2A.1 Před uzavřením Kupní smlouvy Prodávající na základě objednávky Kupujícího před tím, než Kupující objednávku odešle, jasným a srozumitelným způsobem informuje Kupujícího o tom, že obchodní jméno, sídlo, telefonní číslo a e-mailovou adresu Prodávajícího, které jsou uvedeny v čl. I 1.1 těchto OP, prodejní cena zboží a hlavní vlastnosti zboží jsou uvedeny u každé položky zvlášť, náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového i telefonického spojení dle podmínek operátora Kupujícího Prodávající neúčtuje žádné další poplatky, to však neplatí pro případnou smluvní dopravu); požaduje zaplacení kupní ceny před přijetím plnění ze strany Kupujícího od Prodávajícího, případně povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu související s požadavky Kupujícího na poskytnutí konkrétních služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány; prodejní ceny Zboží jsou na internetových stránkách provozovaných Prodávajícím uváděny včetně i bez DPH, včetně všech poplatků stanovených zákonem, avšak náklady na dodání Zboží se liší podle zvoleného způsobu a poskytovatelů dopravy a způsobu úhrady objednávky, Prodávající odpovídá za vady prodané věci v době dodání, které se projeví v průběhu dvou let od dodání. Odpovídá-li Prodávající za vadu prodané věci, má Kupující vůči Prodávajícímu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo na odstoupení od kupní smlouvy (není-li dále uvedeno jinak).
Poučuje Kupujícího o právu podat u Prodávajícího žádost o nápravu podle zvláštního předpisu, a to na internetových stránkách, na kterých jsou uvedeny informace o příslušném subjektu alternativního řešení sporů uvedeném v čl. 11 těchto OP o alternativním řešení sporů.
2B. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ - ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZE STRANY KUPUJÍCÍHO
2B.1 Kupující nemá právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Prodávajícího, pokud je
- zboží, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který Prodávající nemůže ovlivnit a který může nastat v průběhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- zboží vyrobené podle zvláštních požadavků Kupujícího, zboží vyrobené na zakázku nebo zboží určené speciálně pro jednoho Kupujícího,
- zboží, které se rychle kazí nebo podléhá zkáze,
- zboží uzavřené v ochranném obalu, které není vhodné pro vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen,
- zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím, avšak toto ustanovení se nevztahuje na smlouvu uzavřenou na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě,
- prodej knih, které nejsou dodávány v ochranném obalu.
2B.2 Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je jiné zboží než zboží uvedené v odstavci 2B.1 tohoto článku, bez udání důvodu (není-li dále uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet, pokud jede o:
- kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
- kupní smlouvu zahrnující několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
- kupní smlouvu, jejímž předmětem je pravidelně se opakující dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží, přičemž odstoupení od smlouvy musí být zasláno písemně na adresu Prodávajícího, na e-mailovou adresu Prodávajícího nebo může registrovaný uživatel využít formulář pro odstoupení od smlouvy. Formulář pro odstoupení od smlouvy je rovněž součástí těchto VOP.
2B.3 Kupující může odstoupit od kupní smlouvy do 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo při prodejní akci nebo v souvislosti s ní. Kupující může rovněž odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího, jejímž předmětem je dodání zboží, před počátkem běhu lhůty pro odstoupení.
2B.4 Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího v písemné formě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči, a byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí k uplatnění práva Kupujícího na odstoupení od smlouvy jakékoli jednoznačně formulované prohlášení Kupujícího vyjadřující jeho vůli od smlouvy odstoupit (dálejen „oznámení o odstoupení“). Kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
2B.5 Lhůta pro odstoupení od smlouvy se podle tohoto článku považuje za dodrženou, pokud Kupující zašle Prodávajícímu oznámení o odstoupení od smlouvy nejpozději v poslední den lhůty.
2B.6 V případě odstoupení od smlouvy nese Kupující náklady na vrácení zboží prodávajícímu a v případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku rovněž náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit obyčejnou poštou.
2B.7 Prodávající vydá Kupujícímu potvrzení o přijetí oznámení o odstoupení od smlouvy na trvalém nosiči bezprostředně po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud Kupující odstoupil od smlouvy pomocí zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou k dispozici na online rozhraní Prodávajícího.
2B.8 Kupující může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu výrobku nebo výrobkům, pokud Prodávající dodal nebo poskytl více než jeden výrobek na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory.
2B.9 Do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory musí Kupující zaslat zboží zpět nebo je předat Prodávajícímu nebo osobě určené obchodníkem k jeho vyzvednutí; to neplatí, pokud Prodávající navrhuje vyzvednutí zboží osobně nebo prostřednictvím osoby určené Prodávajícím. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, pokud Kupující zašle zboží Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty.
3. Způsob uzavření kupní smlouvy
3.1 Kupní smlouva je uzavřena závazným přijetím návrhu Kupujícího na uzavření Kupní smlouvy Prodávajícím, a to formou e-mailové zprávy zaslané Prodávajícím Kupujícímu; a/nebo formou formuláře vyplněného a odeslaného Kupujícím na internetových stránkách Prodávajícího; a/nebo formou telefonické objednávky Kupujícího Prodávajícímu (dále také jen „Objednávka“).
3.2 Závazným přijetím Objednávky se rozumí telefonické nebo e-mailové potvrzení o přijetí Objednávky po předchozím přijetí Objednávky Prodávajícím a po ověření dostupnosti a termínu dodání zboží požadovaného Kupujícím, označené jako „Potvrzení objednávky“. Za závazné přijetí objednávky se považuje automaticky provedené oznámení o přijetí objednávky v elektronickém systému Prodávajícího, které obdržíte na svou e-mailovou adresu bezprostředně po odeslání objednávky.
3.3 Závazné přijetí objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných služeb, název a údaje o místě, kam má být zboží dodáno, a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu dopravy zboží do sjednaného místa dodání zboží Kupujícímu, údaje o Prodávajícím (obchodní firma, sídlo, IČ, DIČ, číslo zápisu v Obchodním rejstříku a další), případně další údaje. Součástí těchto OP je rovněž závazné přijetí objednávky.
3.4 Kupující může do 24 hodin od doručení objednávky prodávajícímu doručit e-mailem nebo telefonicky oznámení, že objednávku ruší. Kupující je povinen v oznámení o zrušení objednávky uvést název, e-mail a popis objednaného zboží. V případě zrušení objednávky nebude Prodávající účtovat Kupujícímu žádné poplatky spojené se zrušením objednávky. Pokud Kupující uhradil Prodávajícímu kupní cenu nebo její část včas do zrušení objednávky, Prodávající vrátí již uhrazenou kupní cenu nebo její část do 14 dnů od zrušení objednávky, a to převodem na bankovní účet Kupujícího, pokud se strany nedohodnou na jiném způsobu vrácení kupní ceny.
4. Práva a povinnosti Prodávajícího
4.1 Prodávající je povinen zejména:
- dodat zboží Kupujícímu na základě objednávky potvrzené Prodávajícím,
- dodat zboží v souladu s dohodnutými požadavky, resp. obecnými požadavky ve smyslu § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, které musí odpovídat popisu, typu, množství a kvalitě definované ve smlouvě, být funkční a vhodné pro daný účel, dodané s veškerým příslušenstvím a návodem ve slovenském jazyce k použití definovaným ve smlouvě, záručním listem, dodacím listem, daňovým dokladem,
- zabalit zboží, vybavit je pro přepravu způsobem nezbytným pro jeho uchování a ochranu,
- zajistit, aby dodané zboží bylo v souladu s platnými slovenskými právními předpisy,
4.2 Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny Kupujícím za dodané zboží.
4.3 Prodávající má právo zrušit objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží Kupujícímu ve lhůtě uvedené v těchto Obchodních podmínkách nebo za cenu uvedenou v internetovém obchodě, pokud se s Kupujícím nedohodne na náhradním plnění. O zrušení objednávky bude Kupující informován telefonicky nebo e-mailem a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny do 14 dnů na účet uvedený Kupujícím, pokud se s Prodávajícím nedohodne jinak.
5. Práva a povinnosti Kupujícího
5.1 Kupující je povinen zejména:
- převzít zakoupené nebo objednané zboží;
- zaplatit Prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti, včetně nákladů na dodání zboží;
- nepoškodit dobré obchodní jméno Prodávajícího;
- potvrdit převzetí zboží na dodacím listě svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby a, je-li to možné, otiskem razítka na dodacím listě;
- zkontrolovat všechny údaje, které uvedl/zvolil při vytváření objednávky.
5.2 Kupující má právo na dodání zboží v množství, jakosti, míře nebo hmotnosti, datu, zabaleného nebo vybaveného pro přepravu způsobem nezbytným pro jeho uchování a ochranu; jak bylo mezi stranami dohodnuto a potvrzeno v závazném přijetí objednávky.
5.3 Kupující, který není zároveň Kupujícím, má právo odstoupit od Kupní smlouvy bez udání důvodu, s výhradou ustanovení čl. 2B odst. 2B.1, 2B.2 a 2B.9 těchto OP se použijí obdobně. Kupující je povinen vrátit Prodávajícímu Zboží spolu s veškerým příslušenstvím, které musí být v původním obalu, nepoužité a kompletní. V případě přání vrátit použité zboží nabízíme k vrácení částku odpovídající hodnotě použitého zboží. Využití lhůty pro vrácení zboží není možné u výrobků, které zákazník obdržel v reklamačním řízení (výměna za nový kus).
5.4 Odstoupení od kupní smlouvy musí obsahovat identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu.
6. Dodací a platební podmínky
6.1 Zboží je prodáváno podle vystavených vzorků prodávajícího, katalogů umístěných na webových stránkách elektronického obchodu.
6.2 Prodávající je povinen splnit objednávku Kupujícího a dodat zboží do 10 pracovních dnů od dodání zboží dodavatelem nebo výrobcem zboží Prodávajícímu.
6.3 Kupující je povinen převzít zboží v místě uvedeném v Akceptaci objednávky. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním zboží je Prodávající oprávněn prodloužit lhůtu pro dodání zboží, a to i opakovaně, o čemž bude Kupující informován. Prodávající je oprávněn vyzvat Kupujícího k převzetí zboží před uplynutím lhůty sjednané v Kupní smlouvě.
6.4 Hmotnosti, rozměry a další údaje o zboží obsažené v katalozích, prospektech a jiných dokumentech Prodávajícího umístěných na internetových stránkách elektronického obchodu jsou přesné a pravdivé.
6.5. Místem dodání Zboží je místo uvedené v akceptaci objednávky Prodávajícím, pokud se Smluvní strany v Kupní smlouvě nedohodnou jinak.
6.6. Pokud Prodávající dodá Zboží Kupujícímu v místě uvedeném v Kupní smlouvě, je Kupující povinen převzít Zboží osobně nebo zajistit převzetí Zboží osobou pověřenou Prodávajícím k převzetí Zboží uvedeného v Kupní smlouvě v nepřítomnosti Kupujícího a podepsat protokol o dodání a předání Zboží. Třetí osoba pověřená převzetím zboží uvedeného v Kupní smlouvě je povinna předložit Prodávajícímu originál nebo kopii Kupní smlouvy a dokladu o zaplacení zboží a písemnou plnou moc. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a za převzaté okamžikem fyzického převzetí zboží Kupujícím nebo jím pověřeným zástupcem nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce uvede v protokolu o dodání a předání zboží.
6.7 Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, tj. zboží i jeho obal, bezprostředně po dodání. Zjistí-li, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží je Kupující povinen sepsat záznam o rozsahu a povaze poškození zboží, jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného a Prodávajícímu doručeného zápisu může Prodávající následně zajistit odstranění vady zboží, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat Kupujícímu nové zboží.
6.8 Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě nedodání zboží ve lhůtě uvedené v odst. 6.2 těchto OP a Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny do 14 dnů od doručení odstoupení bezhotovostním převodem na účet Kupujícího.
6.9 Kupující obdrží fakturu za každou zásilku e-mailem. V případě, že je vyžadován záruční list, bude dodán v balení nejpozději při doručení zásilky.
6.10 Způsob úhrady: Kupující zaplatí za zboží, které je předmětem dodávky, v hotovosti nebo na účet odběratele:
- hotovost/karta při převzetí zboží (dobírka);
- bankovním převodem;
- platební kartou prostřednictvím platební brány, kdy jsou peníze za objednávku strženy přímo z platební karty;
- platební tlačítka prostřednictvím platební brány, přesměrování do internetového bankovnictví banky, ve které Kupující provádí transakci;
6.11 Platební bránu provozuje Prodávající:
Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.
ComGate Payments, a.s., Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové, Česká republika,
e-mail: platby-podpora@comgate.cz
tel: +420 228 224 267,
web: https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana
7. Nákupní cena
7.1. Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu zboží sjednanou v kupní smlouvě nebo dle ceníku Prodávajícího platného v době uzavření kupní smlouvy, včetně nákladů na dodání zboží (dálejen „kupní cena“), a to formou hotovostní platby v určené provozovně Prodávajícího, dobírkou v místě dodání, dobírkou prostřednictvím poštovního podniku nebo bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího uvedený v závazné akceptaci objednávky.
7.2 Prodávající si vyhrazuje právo změnit kupní cenu v případě změny právních předpisů, změny cen od výrobců nebo dodavatelů zboží, pokud k tomu dojde, oznámí tuto skutečnost Kupujícímu, který má právo od smlouvy odstoupit.
7.3 Pokud Kupující uhradí kupní cenu Prodávajícímu bezhotovostním převodem, považuje se za den úhrady den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet Prodávajícího. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu za sjednané zboží ve lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
7.4 Pokud Kupující zaplatí Prodávajícímu kupní cenu za zboží sjednanou v Kupní smlouvě, je Kupující oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s platnými právními předpisy České republiky.
7.5 Všechny akční nabídky platí do vyprodání zásob, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
8. Nabytí vlastnického práva a přechod nebezpečí škody na zboží
8.1 Kupující nabývá vlastnické právo ke Zboží až úplným zaplacením kupní ceny za Zboží.
8.2 Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem, kdy převezme zboží od Prodávajícího, nebo pokud tak neučiní včas, okamžikem, kdy mu Prodávající umožní nakládat se zbožím a Kupující zboží nepřevezme.
9. REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
9.1 Kupující je oprávněn reklamovat vady, které se vyskytnou na spotřebním zboží v záruční době, pokud na zboží není vyznačena dřívější doba použitelnosti, což však neplatí:
- na věc prodanou za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána;
- opotřebení způsobené běžným používáním;
- v případě použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
- vyžaduje-li to povaha věci.
9.2 Není-li na zboží uvedeno dřívější datum použitelnosti, činí záruční doba 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího písemně na reklamačním formuláři bezprostředně poté, co se o vadách dozvěděl. Reklamace musí být písemná a musí být doručena spolu s vráceným zbožím včetně příslušenství, dokumentace a dokladu o zaplacení na adresu sídla společnosti PAVLOVIC, s. r. o., se sídlem Oremburská 1, Banská Bystrica 974 04, Slovenská republika. Kupující je povinen ve formuláři uvést přesný druh a rozsah vady zboží. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou Kupující nemohl zboží užívat z důvodu záruční opravy zboží.
9.3 Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně seznámen s těmito Obchodními podmínkami a dále s podmínkami a způsobem uplatnění reklamace zboží, včetně informace o tom, kde lze reklamaci uplatnit v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a o změně a doplnění některých zákonů.
9.4 Ustanovení tohoto článku se vztahují na zboží zakoupené Kupujícím u Prodávajícího formou elektronického obchodu na internetových stránkách elektronického obchodu Prodávajícího a platí pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně sjednány jiné záruční podmínky.
9.5 Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat. Pokud tak neučiní, může reklamovat vady zjištěné při této prohlídce pouze tehdy, pokud prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době převzetí zboží.
9.6 Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, týká-li se vada pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva má Kupující, jde-li o vady odstranitelné, avšak Kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad. Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
9.7 Nároky z vad vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi podnikateli se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku.
9.8 Vadu lze reklamovat v kterékoli provozovně Prodávajícího, u jiné osoby, kterou Prodávající oznámil Kupujícímu před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku na adrese sídla nebo místa podnikání Prodávajícího, případně na jiné adrese, kterou Prodávající oznámil Kupujícímu při uzavření smlouvy, nebo na jiné adrese, kterou Prodávající oznámil při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy. Zahájení reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. Reklamační řízení zboží je zahájeno dnem, kdy jsou splněny následující podmínky:
- doručení vyplněného reklamačního formuláře Kupujícím Prodávajícímu a současně
- doručení reklamovaného zboží s příslušenstvím a dokladu o koupi od Kupujícího Prodávajícímu.
9.9 Pokud Kupující reklamoval vadu poštou, kterou druhá strana odmítla převzít, považuje se zásilka za doručenou dnem odmítnutí převzetí.
9.10 Prodávající poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o vadě bezprostředně poté, co Kupující vadu uplatnil. V potvrzení o vadě Prodávající uvede, v jaké lhůtě má být vada odstraněna v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne uplatnění vady, ledaže je delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem nezávislým na vůli Prodávajícího.
9.11 Odmítne-li Prodávající odpovědnost za vady, je povinen Kupujícímu písemně sdělit důvody odmítnutí. Prokazuje-li Kupující odpovědnost Prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo odborným vyjádřením vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou, může Kupující vadu opakovaně vytknout a Prodávající nesmí odpovědnost za vadu odmítnout; ustanovení § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník se na vytýkání vady nepoužije. Na náklady Kupujícího spojené s vypracováním znaleckého posudku a odborného vyjádření se vztahuje ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
9.12 Prodávající je povinen informovat Kupujícího o jeho právech uvedených v odst. 9.6 tohoto článku. Na základě rozhodnutí Kupujícího, které z těchto práv uplatňuje, je Prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné komplexní technické zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Dojde-li k převzetí předmětu reklamace Prodávajícím v den pozdější, než je den uplatnění reklamace, počínají lhůty pro vyřízení reklamace podle tohoto odstavce běžet ode dne převzetí předmětu reklamace Prodávajícím; nejpozději však od okamžiku, kdy Prodávající znemožní nebo ztíží převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má Kupující právo od Smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
9.13. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je Prodávající povinen doručit Kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li Kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem. Prodávající je povinen vystavit písemné potvrzení o uplatnění reklamace do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace, pokud lhůta pro uplatnění reklamace začala běžet ode dne doručení předmětu reklamace Prodávajícímu.
9.14 Prodávající je povinen vést evidenci stížností a na vyžádání ji předložit k nahlédnutí orgánu dozoru. Evidence reklamací musí obsahovat údaje o datu reklamace, datu a způsobu vyřízení reklamace a pořadové číslo reklamačního dokladu.
9.15 Prodávající si vyhrazuje právo vyměnit vadné zboží za nové zboží stejné specifikace.
9.16 Práva z odpovědnosti za vady může Kupující uplatnit pouze tehdy, vytkl-li vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději však před uplynutím záruční doby.
9.17 Nároky z vad, které mohl Kupující uplatnit u Prodávajícího, rovněž zanikají:
- nepředložením dokladu o zaplacení, dodacího listu nebo záručního listu, příslušenství nebo dokumentace zboží,
- neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
- uplynutím záruční doby zboží nebo uplynutím doby použitelnosti,
- mechanické poškození zboží způsobené Kupujícím,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů,
- neodborné zacházení, provoz nebo zanedbání péče o zboží,
- poškození zboží nadměrným zatížením nebo použitím v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v České republice,
- poškození zboží způsobené neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
- poškození zboží náhodným zhoršením a náhodným znehodnocením,
- neodborným zásahem, poškozením při přepravě, poškozením vodou, požárem, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jinými zásahy vyšší moci,
- zásahem do zboží neoprávněnou osobou.
9.18 Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- předáním opraveného zboží,
- výměnou zboží,
- vrácením kupní ceny zboží,
- vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
- písemnou výzvou k převzetí plnění určeného prodávajícím,
- odůvodněným zamítnutím reklamace zboží
9.19 Prodávající je povinen nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace předat Kupujícímu písemný doklad o určení způsobu vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace, a to prostřednictvím provozovatele poštovních, kurýrních nebo doručovacích služeb, případně prostřednictvím E-mailu.
9.20 V případě výměny zboží za nové zboží bude Kupujícímu vystaven doklad s uvedením vyměněného zboží a případná další reklamace bude uplatněna na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny Zboží za nové Zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového Zboží, avšak pouze na nové Zboží.
9.21 V případě odstranitelné vady bude reklamace vyřízena dle uvážení Kupujícího v souladu s těmito Reklamačními a Obchodními podmínkami následujícím způsobem:
(a) Prodávající zajistí odstranění vady, nebo Prodávající zajistí odstranění vady, nebo Prodávající zajistí odstranění vady.
(b) prodávající vadné zboží vymění.
9.22 Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jednu opakovaně se vyskytující odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, a které brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako bezvadné, vyřídí Prodávající v závislosti na rozhodnutí Kupujícího dle těchto Reklamačních a Obchodních podmínek reklamaci následujícím způsobem:
- výměnou zboží za jiné funkční zboží stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
- v případě, že Prodávající nemůže zboží vyměnit za jiné zboží, vyřídí reklamaci vystavením dobropisu na vadné zboží.
9.23 Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené v reklamačním protokolu. Pro účely reklamace se za opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt jedné opakované odstranitelné vady více než třikrát. Pro účely reklamace se výskyt více než tří různých opakujících se vad současně považuje za více opakujících se vad.
9.24 Pro účely reklamace se za dobu, po kterou Kupující nemůže Zboží řádně užívat, považuje doba, po kterou po uzavření Kupní smlouvy nemůže Kupující Zboží pro vady Zboží užívat celkem déle než 100 dnů.
9.25 Právo Kupujícího na uplatnění reklamace vady Zboží se vyčerpá poté, co Kupující uplatnil své právo a požádal Prodávajícího o odstranění vady Zboží, a bez ohledu na výsledek reklamace není Kupující oprávněn uplatnit reklamaci znovu pro tutéž jedinečnou vadu (nikoliv vadu stejného druhu).
9.26 V případě, že Prodávající ukončí reklamační řízení jako oprávněné zamítnutí reklamace, avšak vada výrobku objektivně existuje a nebyla odstraněna, může Kupující uplatnit své právo na odstranění vady zboží soudní cestou.
9.27 Pokud Kupující provedl platbu za zboží prostřednictvím platební brány ComGate, může své reklamace či dotazy k platbě směřovat na provozovatele platební brány:
ComGate Payments, a.s., Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové, Česká republika, e-mail: platby-podpora@comgate.cz, tel: +420 228 224 267, web: https: //www.comgate.cz/cz/platebni-brana.
10. Zásady ochrany osobních údajů
10.1 Informace týkající se zpracování a ochrany osobních údajů fyzických osob prodávajícím naleznete na -> https://www.cistynos.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.
11. Alternativní řešení sporů
11.1 Není-li Kupující spokojen se způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo má-li za to, že Prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má Kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu zákona 634/1992 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je např:
Česká obchodní inspekce (ČOI) – kontakty
Adresa ústředí:
Česká obchodní inspekce
Štěpánská 15,
120 00 Praha 2
Oficiálny kontakt:
Web: https://www.coi.cz
E-mail: podatelna@coi.cz
Tel: +420 296 366 360
Fax: +420 296 366 236
Datová schránka: x7cab34
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
nebo jiný, příslušný, oprávněný, právnický subjekt, zapsaný v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem průmyslu a obchodu (seznam je k dispozici na https://mpo.gov.cz/); kupující má právo zvolit si, na který z výše uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Kupující může využít platformu RSO pro alternativní řešení sporů, která je dostupná na internetových stránkách
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Při podání stížnosti na platformě RSO vyplní kupující elektronický formulář stížnosti. Informace, které předloží, musí být dostatečné k identifikaci příslušného subjektu alternativního řešení sporů online. Kupující může na podporu své stížnosti přiložit dokumenty.
12. Závěrečná ustanovení
12.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto Obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny těchto Obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na internetových stránkách elektronického obchodu Prodávajícího.
12.2 Je-li kupní smlouva uzavřena písemně, musí mít jakákoli její změna písemnou formu.
12.3 V případě pochybností se Smluvní strany dohodly, že za dobu užívání se považuje doba ode dne dodání Zboží Kupujícímu do dne dodání Zboží Prodávajícímu.
12.4 Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou e-mailových zpráv, přičemž za den doručení se považuje následující pracovní den po odeslání e-mailu.
12.5. Na vztahy neupravené těmito Obchodními podmínkami, uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem, se vztahují příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů.
12.6 Vztahy neupravené těmito Obchodními podmínkami, uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím - podnikatelem, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
12.7 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na internetových stránkách Prodávajícího. Okamžikem jejich zveřejnění pozbývají platnosti a účinnosti předchozí Obchodní podmínky.
12.8 V případě jakýchkoli rozdílů mezi těmito Obchodními podmínkami a jednotlivými kupními smlouvami má přednost text smlouvy.
12.9 Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s nimi v plném rozsahu souhlasí.
V Banskej Bystrici dne 15.05.2025
za PAVLOVIC, s. r. o.
zastoupený Mgr. Milošem Pavlovicem, jednatelem společnosti